Klantenservice Alle onderwerpen op een rijtje. Het antwoord op jouw vraag vind je hieronder. |
Over Klusup |
Wat is Klusup?
Via Klusup boek je direct door heel Nederland een ervaren vakman voor het uitvoeren van klussen in en om het huis tegen een scherp tarief. Je geeft aan wanneer en wat er gedaan moet worden. De afspraak is direct gemaakt nadat je boeking is geaccepteerd door de vakman. Klusup is geen vergelijkingssite waar je vrijblijvend offertes aanvraagt.
Welke vakmannen zijn aangesloten bij Klusup?
De aangesloten vakmannen hebben relevante ervaring en zijn vriendelijk. De vakmannen zoals loodgieters, elektriciens, hoveniers, klusbedrijven, stucadoors, CV monteurs en timmerbedrijven zijn geregistreerd bij de KvK, terwijl de klusjesman, timmerman en tuinman als freelancer of particulier werkt onder de ‘Dienstverlening aan huis regeling’.
De aangesloten vakmannen zijn onderdeel van ons netwerk en klussen voor eigen rekening en risico. Zij organiseren (een deel) van hun klussen via ons platform. Iedere vakman screenen we aan de poort op betrouwbaarheid, vriendelijkheid en ervaring. We hebben ze persoonlijk gesproken en weten wat hun ervaring en kwaliteiten zijn. Naast de screening worden zij ook beoordeeld als zij een klus hebben uitgevoerd. We monitoren de klantbeoordelingen en wanneer een vakman te laag scoort ( < 3.5 uit 5), nemen we afscheid van hem. Zo weet je zeker dat jouw klus uitgevoerd wordt door een goede vakman. Is Klusup in mijn regio beschikbaar?
Klusup heeft een netwerk van goede vakmannen door heel Nederland. Dus wanneer je in Nederland woont, kunnen we je hoogstwaarschijnlijk goed helpen.
Is Klusup verzekerd?
Om via Klusup te kunnen werken moeten alle vakmannen een aansprakelijkheidsverzekering hebben. De vakman voert de klus uit voor eigen rekening en is verantwoordelijk voor de uitvoering van de klus. Wanneer een klus niet goed is uitgevoerd, spreek je direct de vakman aan voor een oplossing. Kom je er met de vakman niet uit, dan bieden we een vangnet door middel van het garantiepakket.
Wat als ik een klacht wil indienen over Klusup?
Allereerst: sorry. Als dienst willen we een goede service bieden. We proberen foutloos te werken, maar toch gaat er wel eens wat mis. Stuur je klacht naar onze klantenservice, zodat we hiernaar kunnen kijken en een oplossing kunnen aanbieden.
|
Boeken vakman |
Hoe boek ik een vakman?
Omschrijf de klus en vul je gegevens in. Kies een datum en druk op verzenden. Je ontvangt nu een boekingsontvangstmail en wij gaan voor je aan de slag. Wanneer je boeking wordt geaccepteerd / ingepland, ontvang je direct een definitieve bevestiging per sms en mail met de gegevens van de vakman. klik hier om een afspraak te maken.
Wat is een spoedboeking?
Een spoedboeking kun je 24 uur per dag maken. Bij spoed word je, afhankelijk van je wens, vandaag of morgen geholpen. Wanneer jouw spoedboeking bij ons binnenkomt, wordt deze direct uitgezet bij vakmannen in de buurt. Tegelijkertijd gaan we actief voor je zoeken naar een goede en beschikbare vakman. Wel zijn we altijd afhankelijk van de beschikbaarheid van de vakmannen op dat moment. Je ontvangt zo spoedig mogelijk de definitieve bevestigingsmail en sms van ons of we contacteren je als er geen beschikbaarheid is.
Waarom is het spoedtarief hoger?
Vakmannen rekenen een hoger tarief bij spoed, omdat zij hun huidige planning aanpassen om jou zo spoedig mogelijk te kunnen helpen. Bij het maken van de boeking wordt altijd het spoedtarief duidelijk aan je getoond.
Kan ik ook een boeking maken voor het weekend?
Onze vakmannen werken ook in het weekend. Hou er wel rekening dat er minder vakmannen in het weekend werken en dat het tarief hoger is. Het tarief wordt altijd duidelijk getoond op het moment dat je een boeking aanmaakt.
Waarom wordt er minimaal 1 uur berekend?
Om ervoor te zorgen dat het voor de vakman rendabel is om aan een kleine klus uit te voeren, wordt er minimaal 1 uur berekend. Na het 1e uur wordt er per kwartier berekend.
Ik heb geen boekingsontvangstmail ontvangen in mijn mailbox?
Nadat je een boeking hebt aangemaakt, mailen we altijd een boekingsontvangstmail. Wanneer je deze niet hebt ontvangen, kijk dan in je spam – of ongewenst mail folder. Vind je daar ook geen mail van ons? Dan is het opgegeven mailadres waarschijnlijk onjuist. Stuur hierover een bericht aan onze klantenservice, zodat jouw mailadres aan kunnen passen. Daarna sturen we je de boekingsontvangstmail naar het juiste mailadres.
Ik heb geen definitieve afspraakbevestiging ontvangen, wat nu?
Heb je wel boekingsontvangstmail ontvangen, maar geen definitieve bevestigingsmail of sms ontvangen? Dan hebben we nog geen beschikbare vakman voor je kunnen vinden. Stuur hierover een bericht aan onze klantenservice en wij kijken graag voor je wat de status van de boeking is.
Vinden jullie altijd een vakman voor mijn klus?
We hebben goede dekking van vakmannen door heel Nederland. Toch lukt het soms niet door bijvoorbeeld drukte om een vakman te vinden voor je voorkeursdatum en –tijd. In dit geval, informeren we je hierover met een alternatieve datum. Je kunt dan kiezen of je hier wel of geen gebruik van wilt maken.
Kan ik dezelfde vakman weer boeken?
Jazeker, vakmannen zijn blij met terugkerende klanten. Via je account kun je zien welke vakmannen je eerder hebt geboekt. Vul bij het maken van de nieuwe boeking de naam van de vakman in en we gaan hem als eerst voor je benaderen om de klus uit te voeren.
Wie zorgt voor het materiaal?
Jij bepaalt zelf wie voor het materiaal zorgt. Het is voordeliger als je het materiaal al in huis hebt, omdat de vakman dan geen tijd en kosten hiervoor hoeft te maken. Voor smaakgevoeliger materialen (bijv. kranen, sanitair, laminaat of verf) adviseren we je om zelf het materialen te kopen. Indien gewenst kan de vakman ook voor het materiaal zorgen, hou er dan wel rekening dat hij de kosten hiervoor bij je in rekening mag brengen.
Wat als de vakman de klus niet kan uitvoeren?
Een vakman doet zijn best om je zo goed mogelijk te helpen. Hij voert alleen de klussen uit die hij zeker vakkundig kan uitvoeren. Hou rekening als je meerdere uiteenlopende klussen hebt dat de vakman mogelijk niet alle klussen kan uitvoeren. Hij informeert je uiteraard gewoon hierover.
|
Problemen met vakman |
Wat als de vakman te laat is?
Allereerst sorry. Je mag van een vakman verwachten dat zij op tijd komen. Helaas komt het soms voor dat een vakman te laat is door overmacht ( bijv. file of autopech ). Als de vakman te laat is, vragen je om 30 min te wachten. In de praktijk zien we dat de meeste vakmannen dan wel aanwezig zijn. Is de vakman meer dan 30 minuten te laat? Stuur ons dan een bericht hierover naar onze klantenservice. We gaan dan direct voor je kijken wat er aan de hand is.
Wat als de vakman de boeking wilt verplaatsen?
Wanneer de afspraak definitief is bevestigd, mag je ervan uitgaan dat de afspraak vast staat. De vakman kan alleen met jou goedkeuring de afspraak verzetten. Tot 48 uur voor klusaanvang kan de vakman alleen met geldige reden de boeking bij jou of ons afmelden. Wanneer hij ons hierover contacteert, zullen jou informeren en een vervanger zoeken.
Wat als de vakman niet is komen opdagen?
Sorry, dit is niet hoe het hoort. We nemen dit serieus, dit kan een reden zijn om de samenwerking met de vakman te stoppen. We vragen je om onze klantenservice een bericht hierover te sturen, zodat we samen met je gaan kijken voor een oplossing. Mogelijk kunnen we een andere vakman naar je toe sturen.
Wat als de vakman geen materialen bij zich heeft?
De vakman heeft meestal wel klein materiaal bij zich. Echter veel materialen zijn smaak en budgetgevoelig, denk hierbij een keukenkraan of binnendeur of verf. Daarom adviseren we je om zoveel mogelijk materialen in huis te hebben. Mocht je liever hebben dat de vakman voor het materiaal zorgt, dan is dit uiteraard mogelijk. Hij kan tijdens het uitvoeren van je klus ook gelijk materialen voor je gaan aanschaffen.
Wat als de vakman de klus niet afmaakt?
Dit is vervelend. Stuur onze klantenservice een bericht hierover en kijken graag samen met je hoe je het beste geholpen kunt worden.
Wat als ik een klacht wil indienen over de vakman?
Wanneer je een klacht hebt over de vakman vragen we je om de klacht via onze klantenservice in te dienen, omdat de klacht altijd met de vakman doorgenomen moet worden. Wij zijn niet op locatie of de uitvoerende partij. We willen daarom alles zwart op wit hebben, zodat er geen misverstanden of miscommunicatie kan ontstaan.
Ook heb je de mogelijkheid om de vakman na uitvoering van de klus te beoordelen. Zo zorg je dat de kwaliteit van de aangesloten vakmannen op peil is. Wanneer vakmannen gemiddeld onvoldoende scoren, worden zij van het platform verwijderd. |
Verzetten & annuleren |
Hoe annuleer ik de boeking?
Nadat de boeking is aangemaakt, ontvang je een boekingsontvangstmail. In deze mail kun je onderin de annuleringslink vinden. Wanneer je hier op klikt, kom je in het account terecht waar je met enkele klikken de boeking annuleert. De vakman wordt dan direct op de hoogte gesteld van de annulering.
Een annulering kan helaas niet telefonisch of per mail worden doorgegeven, omdat we dan niet kunnen garanderen dat de annulering tijdig wordt verwerkt. Kan ik een boeking kosteloos annuleren?
Een niet definitief bevestigde boeking kun je altijd kosteloos annuleren. Is de boeking wel definitief bevestigd? Dan kun je de boeking ook kosteloos annuleren, mits je de boeking langer dan 48 uur voor klusaanvang hebt geannuleerd. Als je korter dan 48 uur voor aanvang annuleert, worden er kosten bij de minimale kosten van een boeking bij je in rekening gebracht.
Kan ik een spoedafspraak kosteloos annuleren?
Een niet bevestigde spoedboeking kun je gewoon kosteloos annuleren. Een definitief bevestigde spoedboeking (vandaag en morgen) kun je niet meer kosteloos annuleren. De vakman is vaak al onderweg of heeft een andere klus moeten laten zitten om jou snel te kunnen helpen.
Wat gebeurt er als ik de afspraak vergeten ben?
Wanneer je niet aanwezig bent op de afgesproken datum en de vakman dus voor een dichte deur staat, worden de minimale kosten van een boeking bij je in rekening gebracht.
Kan ik de datum verzetten/wijzigen?
Het verplaatsen van een afspraak is kosteloos als je dit langer dan 48 uur voor aanvang hebt doorgegeven. Wanneer je korter dan 48 uur voor aanvang de afspraak verplaatst, dan wordt er een € 75 bij je in rekening gebracht.
In de boekingsontvangstmail staat onder het kopje "Annuleren of verplaatsen boeking" een link. Je boeking kun je hier met enkele klikken annuleren of verzetten. Annuleren of verzetten kan eenvoudig en uitsluitend via deze link. |
Betalen |
Hoe ontvang ik de factuur?
Nadat de klus klaar is, vult de vakman de gewerkte uren, voorrij- en eventueel materiaal-, parkeer- en afvoerkosten in de factuur. Hij stuurt dan de werkbon met de iDEAL betaallink / factuur per mail en/of sms, zodat je direct kan betalen.
We kunnen je alleen helpen als je de volledig klus en de betaling via Klusup laat verlopen. Betaal daarom via Klusup. Het geld wordt een tijdje bij een Stichting Rekening Derdengelden vastgehouden, dit biedt jou extra zekerheid dat je klus goed is uitgevoerd. Aan wie betaal ik?
Je betaalt altijd via Klusup de door de vakman verstuurde factuur en iDEAL betaallink, deze heb je ontvangen per email en/of sms.
We kunnen je alleen helpen als je de volledig klus en de betaling via Klusup laat verlopen. Betaal daarom via Klusup. Het geld wordt een tijdje bij een Stichting Rekening Derdengelden vastgehouden, dit biedt jou extra zekerheid dat je klus goed is uitgevoerd. Binnen welk termijn moet ik betalen?
Er wordt “betalen bij oplevering” gehanteerd, dit betekent dat de factuur na afronding van de klus wordt betaald. Het betaalde bedrag wordt nog een tijdje vast gehouden op Stichting rekening derden gelden voordat wij het vrijgeven aan de vakman. Dat is een geruststellend idee voor jou in het geval er later toch iets niet helemaal goed is gegaan.
Betaal je niet direct, dan hanteren we een betaaltermijn van 7 dagen. Je ontvangt daarna een herinnering. Bij een 2e herinnering brengen wij administratiekosten in rekening, omdat we extra kosten moeten maken. Kan ik in termijnen betalen?
Nee, betalen in termijnen wordt via Klusup niet aangeboden.
Kan ik wachten met betalen als mijn verzekeraar de klus gaat betalen?
Nee, helaas niet. Wanneer jij boeking maakt, dan ben jij verantwoordelijk voor de betaling. Jij bent op jouw beurt weer de tegenpartij van de verzekeraar. Nadat je de factuur hebt betaald, kun je daarom deze indienen bij de verzekeraar. De verzekeraar stort dan het geld naar jouw rekening.
Wie betaalt de factuur als ik een huurwoning heb?
Als jij als huurder een boeking aanmaakt, ben jij als opdrachtgever verantwoordelijk voor de boeking en betaling. De verhuurder is voor de vakman en/of Klusup geen tegenpartij. Als jij hebt afgesproken dat de verhuurder de kosten betaalt, dan kun je hem/haar de kosten aan jou laten betalen.
Is de BTW bij de prijs inbegrepen?
De prijs die je op de site ziet, is de prijs die je betaalt. Bij zakelijke vakmannen (loodgieters, elektriciens, klusbedrijven en timmerbedrijven) is de prijs incl. BTW. De prijs van een particuliere vakman bevat geen BTW. Zij werken namelijk onder de “Dienstverlening aan huis regeling” en zijn niet verplicht om BTW te hanteren.
|
Garantie & herstel |
Wie is er verantwoordelijk voor de gemaakte schade?
Alle aangesloten vakmannen klussen voor eigen rekening en risico. Zij zijn hierdoor verantwoordelijk voor de uitvoering van de klus en de eventuele schades.
Wat als er schade is ontstaan tijdens het klussen?
Dat is vervelend en hiervoor moet natuurlijk een oplossing komen. De vakman klust voor eigen rekening, meld daarom de schade direct of uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur bij hem, zodat hij je een oplossing kan aanbieden. Je dient volgens de wet de vakman de kans te bieden om het probleem voor je op te lossen.
Kom je er met de vakman niet uit en heb je je klus geboekt met Klusgarantie, stuur dan onze klantenservice een bericht hierover. We kijken dan graag samen met je hoe je het beste geholpen kan worden. Je hebt ook de mogelijkheid om de vakman na uitvoering van de klus te beoordelen. Zo zorg je dat de kwaliteit van de aangesloten vakmannen op peil is. Wanneer vakmannen gemiddeld onvoldoende scoren, worden zij van het platform verwijderd. Wie is verantwoordelijk voor de uitvoering van de klus?
De vakman klust voor eigen rekening en risico, dit betekent dat hij verantwoordelijk is voor de klusuitvoering. Op basis van jouw wensen zal hij de klus uitvoeren.
Wat als de klus niet vakkundig is uitgevoerd?
Dit is een vervelende situatie. De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van de klus. Wanneer de klus niet goed is uitgevoerd, kun je aanspraak maken op (kosteloos) herstel van de klus (garantie). Contacteer de vakman hierover en verzoek hem het gebrek te herstellen. Je kunt via jouw account lezen hoe je garantie kunt aanvragen. Je dient volgens de wet de vakman de gelegenheid te bieden om garantie te verlenen, oftewel je dient de vakman kans te geven om de klus alsnog naar behoren uit te voeren.
Kom je er met de vakman niet uit en heb je het optionele Klusgarantiepakket afgenomen, stuur onze klantenservice een bericht hierover. Dan gaan we samen met jou bekijken hoe het gebrek zo spoedig mogelijk hersteld kan worden. Indien de vakman de klus niet kan of wilt herstellen, zoeken we een vervanger voor je. We kunnen je alleen helpen als je de volledig klus en de betaling via Klusup laat verlopen. Betaal daarom niet direct aan de vakman, maar aan Klusup. Het geld wordt een tijdje bij een Stichting Rekening Derdengelden vastgehouden, dit biedt jou en ons extra zekerheid dat je klus goed is uitgevoerd. Wat zijn de verplichtingen van een vakman bij het uitvoeren van de klus?
Wanneer een vakman je klus uitvoert, mag je het volgende van hem verwachten:
Wat is de klusgarantie en waarvoor ben je gedekt?
In het geval dat het misgaat met de klus en de vakman wilt niet helpen, dan heb je met de Klusgarantie extra zekerheid. We zorgen er samen voor dat je klus tot een goed eind wordt uitgevoerd. Met de klusgarantie ben je gedekt voor:
Kosten advies en ondersteuning De kosten voor advies, ondersteuning en het regelen van (kosteloos) herstel/garantie door Klusup worden volledig vergoed door de Klusgarantie. Kosten van de vervangende vakman voor herstel of afmaakwerk Kom je met de vakman er niet uit, omdat hij je niet wilt of kan helpen? Met de klusgarantie sturen we een vervangende vakman naar je toe om de klus te herstellen of af te maken. Je krijgt de originele betaalde service- en arbeidskosten als Klusup-tegoed om de kosten van de vakman te betalen met een maximum van het gekozen Klusgarantiepakket. Bekijk de voorwaarden van de Klusgarantie voor het maximale dekkingsbedrag. Wat betekent het voor mij als ik boeking maak zonder de Klusgarantie?
Wanneer de vakman jouw klus onverhoopt niet goed uitvoert, dan dien je zelf garantie te verhalen bij de vakman. Mocht de vakman je niet willen of kunnen helpen, dan kun je zelf juridische stappen tegen hem nemen.
Heb je wel de Klusgarantie afgenomen, dan ondersteunt Klusup je met het herstellen en /of afronden van de klus. Mocht de vakman je niet willen of kunnen helpen, dan zorgen wij voor een vervanger voor je. Je hebt met de Klusgarantie extra zekerheid afgenomen wanneer je klus niet goed wordt uitgevoerd. Wat zijn de voorwaarden van de klusgarantie?
We zetten hier de voorwaarden van de Klusgarantie voor je op een rijtje. Neem deze informatie door, zodat je alles begrijpt.
Hoe vraag ik garantie aan?
Je kunt via je account een garantieverzoek indienen. Jouw verzoek komt direct bij de vakman terecht zodat hij je kan helpen.
|
Corona update |
Kan ik nog een vakman boeken?
Natuurlijk! De vakmannen aangesloten bij Klusup werken volgens de RIVM richtlijnen, zodat jij nog steeds klussen in of om de woning kunt laten uitvoeren. De vakman zal alleen bij je klussen als hij zich 100% goed voelt.
Wat als de vakman ziek is of ziekteverschijnselen heeft?
De vakman zal dan altijd de afspraak met je verzetten. Wanneer een afspraak vlak voor aanvang wordt verzet kan dit in de praktijk vervelend voor je zijn. We hopen toch op je begrip hiervoor, want verdere verspreiding van het virus moet worden voorkomen. Je wilt namelijk ook niet bloot worden gesteld aan besmettingsgevaar van een zieke vakman die bij je gaat klussen. Veiligheid en gezondheid van jou en de vakman staan voorop.
Wat als jezelf ziek bent of ziekteverschijnselen hebt?
Allereerst beterschap gewenst! Als je ziek bent of ziekteverschijnselen hebt, vragen we je om de afspraak te verzetten. Je kunt mailen naar [email protected]. Wij zullen de vakman informeren en de afspraak voor je verzetten.
Moet ik thuis zijn tijdens de klus?
Het is zinvol om thuis te zijn als de vakman je klus komt uitvoeren. Zo kun je jouw kluswensen kenbaar maken en bekijken of de klussen naar wens zijn uitgevoerd. Als je zelf niet thuis kunt zijn, zorg er dan voor dat iemand namens jou aanwezig is. Wel adviseren we je om zoveel mogelijk in een andere ruimte te zijn dan waar de vakman is.
Waar moet ik op letten als de vakman aan het klussen is?
|
Antwoord niet gevonden?
Stuur ons je vraag
|