Algemeen |
Wat is Klusup?
Via Klusup boek je in heel Nederland een ervaren vakman voor meest voorkomende klussen in en om het huis. Je geeft aan wanneer en wat er gedaan moet worden. Wij zorgen dat er een ervaren vakman jouw klus gaat uitvoeren tegen een scherp en tranparant tarief. Alle aangesloten vakman zijn grondig gescreend op ervaring en vriendelijkheid. Zo kun je zonder zorgen en zonder moeite je klus uitbesteden.
Hoe werkt Klusup?
Omschrijf de klus en vul je gegevens in. Kies een datum en druk op verzenden. Je ontvangt nu een boekingontvangstmail en wij gaan voor je aan de slag. Wanneer je boeking wordt geaccepteerd, ontvang je direct een definitieve bevestiging per sms en mail met de gegevens van de vakman.
Wie zijn de vakmannen van Klusup?
Alle aangesloten vakmannen hebben relevante kluservaring en zijn vriendelijk. De vakmannen zijn klusbedrijven (bijv. loodgieters, elektriciëns, klusbedrijf, timmerbedrijven, etc.) met een registratie bij de Kamer van Koophandel of freelancers (klusjesman, timmerman en tuinman) die op particuliere basis werken onder de ‘Dienstverlening aan huis regeling’. De vakmannen zijn niet bij Klusup in loondienst, maar onderdeel van ons netwerk. Zij organiseren (een deel) van hun klussen via ons platform. Iedere vakman screenen we aan de poort op betrouwbaarheid, vriendelijkheid en ervaring. We hebben alle aangesloten vakmannen persoonlijk gesproken en weten wat hun ervaring en kwaliteiten zijn. Naast de screening heb je bij ons ook de keuze om de vakman te beoordelen na iedere klus. Wanneer een vakman te laag scoort, nemen we afscheid van hem. Zo waarborgen we de kwaliteit van onze dienst en kunnen we de juiste vakman aan jouw klus koppelen.
Is Klusup in mijn regio beschikbaar?
Klusup heeft een netwerk van goede vakmannen door heel Nederland, dus we kunnen je gewoon helpen aan een goede vakman.
Waarom wordt er minimaal 1 uur berekend?
Om ervoor te zorgen dat een vakman ook wat overhoudt aan een kleine klus, wordt er minimaal 1 uur berekend. Na het 1e uur wordt er per kwartier berekend.
Hoe kan ik contact opnemen?
Je kunt 24 uur per dag online een boeking aanmaken. Vragen die je hebt, kun je het beste mailen naar [email protected]. Wij zijn open van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot en met 21:00 uur, zaterdag en zondag van 9:00 tot en met 17:30 uur.
Wat als ik een klacht heb?
Wanneer je een klacht hebt over de vakman kunnen we je niet over de telefoon helpen, omdat de klacht altijd met een derde partij (de vakman) besproken moet worden. We willen graag alles zwart op wit hebben, zodat er geen misverstanden of miscommunicatie kan ontstaan. Op deze manier kunnen we je het beste helpen. Wij nemen elke klacht serieus en geven altijd binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie hierop.
Als organisatie willen we altijd een goede service bieden. Helaas kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over hoe we je hebben geholpen. We proberen foutloos te werken, maar toch gaat er wel eens wat mis. Daar zijn we eerlijk in. Mail daarom gerust je klacht naar [email protected]. Wil je aanspraak maken op garantie? Dan kun je uiteraard een garantieverzoek indienen. |
Boeken |
Hoe snel word ik geholpen bij spoed?
Een spoedboeking kun je 24 uur per dag maken. Bij spoed word je, afhankelijk van je keuze, dezelfde dag of morgen geholpen. Wanneer jouw spoedboeking bij ons binnenkomt, wordt deze direct uitgezet bij vakmannen in de buurt. Tegelijkertijd zullen we actief voor je gaan zoeken naar een goede en beschikbare vakman. Wel zijn we altijd afhankelijk van de beschikbaarheid van de vakmannen op dat moment. Je ontvangt zo spoedig mogelijk de definitieve bevestigingmail en sms van ons of we contacteren je als er geen beschikbaarheid is.
Waarom is het spoedtarief hoger?
Vakmannen vragen een hoger tarief bij spoed, omdat zij hun huidige planning aanpassen om jou zo spoedig mogelijk te kunnen helpen. Bij het maken van de boeking wordt altijd het spoedtarief duidelijk aan je getoond.
Ik heb geen boekingsbevestiging in mijn mailbox ontvangen?
Nadat je een boeking hebt aangemaakt, sturen we je altijd een boekingontvangstmail. Wanneer je deze niet hebt ontvangen, kijk dan in je spam – of ongewenst mail folder. Vind je daar ook geen mail van ons, dan is het opgegeven mailadres onjuist. Stuur een mailtje met jouw naam en adres naar [email protected]. Wij passen dan jouw mailadres aan en sturen je daarna de boekingsontvangstmail.
Ik heb wel een boekingsontvangsmail ontvangen, maar geen definitieve afspraakbevestiging. Wat nu?
Heb je wel boekingontvangstmail ontvangen, maar geen definitieve afspraakbevestigingsmail of sms ontvangen? Dan hebben we nog geen beschikbare vakman voor je kunnen vinden. Stuur een mail naar [email protected] en wij brengen je zo spoedig mogelijk op de hoogte van de status van de boeking.
Jullie kunnen geen vakman vinden voor mijn klus, en nu?
We doen ons best om een vakman te vinden voor de datum en –tijd die je hebt doorgegeven. Soms lukt dit niet door bijvoorbeeld drukte, dan informeren we je hierover met een alternatieve datum. Je kunt dan kiezen of je hier wel of geen gebruik van wilt maken.
Kan ik dezelfde vakman weer boeken?
Jazeker, de meeste vakmannen zijn juist blij met terugkerende klanten. Via je account kun je zien welke vakmannen je eerder hebt geboekt. Vul bij het maken van de nieuwe boeking de naam van de vakman in en we gaan hem als eerst voor je benaderen om de klus uit te voeren.
|
Uitvoeren en klussen |
Hoe lang duurt de klus?
De duur van een klus hangt af wat er gedaan moet worden. Je boekt een vakman altijd voor minimaal 1 uur. Op het moment dat de vakman op locatie is, kan je een indicatie geven van de klusduur.
Moet ik het materiaal in huis hebben?
We adviseren je om zoveel mogelijk van het materiaal in huis te hebben. Hierdoor kan de vakman direct aan de slag. Geen idee wat voor materiaal je moet aanschaffen? No worries. De vakman kan zijn dan eigen materiaal gebruiken of het voor je gaan aanschaffen. Hij mag dit wel aan je doorberekenen.
Wat als de vakman de klus niet kan uitvoeren?
Een vakman doet zijn best om je zo goed mogelijk te helpen. Hij voert daarom alleen klussen uit, waarvan hij zeker weet dat hij deze vakkundig kan doen. Hou rekening als je meerdere uiteenlopende klussen hebt dat de vakman mogelijk niet alle klussen kan uitvoeren. Hij zal je uiteraard gewoon hierover informeren.
|
Betalen |
Hoe kan ik betalen?
Betalen bij Klusup is eenvoudig en veilig. Je kunt op de volgende manierer betalen:
Wanneer ontvang ik de factuur?
De factuur ontvang je direct na afronding van de klus. Nadat de vakman klaar is met de klus, geeft hij aan wat de arbeidstijd is en of er parkeer- of materiaalkosten zijn. Daarna maakt en verstuurt hij jou de werkbon en factuur per mail en/of sms.
Hoe werkt betalen bij oplevering?
Na afloop van de klus ontvang je de iDEAL factuur per mail en sms, zodat je direct na afronding is kan betalen.
Hoe werkt achteraf betalen via Afterpay?
AfterPay is een achteraf bataalpartner van Klusup. Per boeking kun je bij Klusup tot een bedrag van €250,- via Afterpay betalen.
Om te bepalen of je via Afterpay kunt betalen voert Afterpay een gegevenscontrole uit, waarbij zij strikt privacy beleid hanteert zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht je verzoek tot betalen via Afterpay geweigerd worden, dan kun je betalen met een andere betaalmethode. Klik hier (www.afterpay.nl) voor meer informatie over aachteraf betalen via Afterpay. Wat zijn de kosten?
De kosten van een boeking bestaan uit: arbeidskosten, servicekosten en eventuele parkeer- en/of materiaalkosten. Bij spoed- of weekendboekingen geldt een toeslag op het tarief, deze toeslag wordt duidelijk gemaakt tijdens het boeken.
Wanneer er volgens een vaste aanneemsom wordt gewerkt, zullen de arbeids-, materiaal- en parkeerkosten verwerkt worden in een offerte. Nadat je de offerte hebt goedgekeurd, zal conform offerte de klus worden uitgevoerd. Voor grote klussen vragen we om een aanbetaling. Is de BTW bij de prijs inbegrepen?
Het tarief wat je op onze site ziet, is daadwerkelijk het tarief wat je betaalt. Bij zakelijke vakmannen (bijv. loodgieters, elektriciëns, klusbedrijven, timmerbedrijven, etc.) is het incl. BTW. Het tarief van particuliere vakmannen bevat geen BTW. Zij werken namelijk onder de “Dienstverlening aan huis regeling” en hoeven geen BTW te berekenen.
Kan ik wachten met betalen als mijn verzekeraar de klus gaat betalen?
Nee, helaas niet. Wanneer jij boeking maakt, dan ben jij voor ons verantwoordelijk voor de betaling. Nadat je de factuur hebt betaald, kun je deze wel indienen bij de verzekeraar. De verzekeraar zal dan het geld naar jouw rekening overmaken.
|
Verplaatsen en annuleren |
Kan ik mijn afspraak verplaatsen?
Het verplaatsen van een afspraak is kosteloos als het maar langer dan 48 uur voor aanvang is doorgegeven. Wanneer je korter dan 48 uur voor aanvang de afspraak verplaatst, brengen we 1 uur extra bij je in rekening. Mail naar [email protected] om je afspraak te verplaatsen.
Kan ik mijn afspraak annuleren?
Je kunt de afspraak gewoon kosteloos annuleren als je dit maar langer dan 48 uur voor klusaanvang doorgeeft. Doe je dit niet dan brengen we je de minimale afname in rekening, omdat de vakman tijd voor je heeft gereserveerd en inkomsten misloopt. Je kunt de klus annuleren door in te loggen op je dashboard en de klus uit de lijst te selecteren.
Kan ik mijn spoedafspraak kosteloos annuleren?
Nee, helaas kun je een definitief bevestigde spoedboeking (vandaag en morgen) niet kosteloos annuleren. De vakman is vaak al onderweg of heeft een andere klus moeten laten zitten om jou snel te kunnen helpen. Wil je toch annuleren? Dat kan, we brengen je dan de minimale afname in rekening. Je kunt de klus annuleren door in te loggen op je dashboard en de klus uit de lijst te selecteren.
Wat gebeurt er als ik de afspraak vergeten ben?
Wanneer je niet aanwezig bent op de afgesproken datum en de vakman dus voor een dichte deur staat, wordt de minimale afname bij je in rekening gebracht.
|
Schade en garantie |
Zijn de vakmannen verzekerd in het geval van schade?
De vakman doet altijd zijn best om je klus goed uit te voeren. Hij is verantwoordelijk voor de uitvoering van jouw klus. Mocht je door zijn doen of nalaten schade ondervinden, dan kun je hem het beste direct hierop aanspreken. Voor kleine schade zal hij in de praktijk het zelf gaan oplossen. Bij grote schade zal hij zijn aansprakelijkheidsverzekering gaan inschakelen.
Is Klusup ook verzekerd voor schade?
Om via Klusup te werken moeten alle vakmannen een aansprakelijkheidsverzekering hebben. Mocht je er met de vakman niet uitkomen, omdat zijn verzekering bijvoorbeeld de schade niet dekt, dan kun je uit service een beroep doen op onze collectieve aansprakelijkheidsverzekering.
Neem contact met ons op en wij nemen je schadeaangifte in behandeling. Wij doen ons best om je spoedig een goede oplossing te bieden. Voor de afhandeling van de schade zijn we wel afhankelijk van onze verzekeraar. Als onze verzekeraar niet overgaat tot uitkering, zijn we niet verplicht de schade uit eigen middelen te voldoen. Er geldt voor jou een eigen risico van € 250 en wij zijn verzekerd tot € 2,5 miljoen. Schade die ontstaat door (brandgevaarlijke) werkzaamheden zoals: snijden, slijpen, lassen, verf afbranden, open vlam solderen, föhnen verf, dakbedekkingswerkzaamheden en dergelijken zijn uitgesloten. Wat is de garantietermijn?
Je hebt garantie op de klus, echter de garantietermijn verschilt per klus. Zo mag je ervan uitgaan dat de garantietermijn op een totale badkamerrenovatie langer is als je een kraan laat vervangen. Op installatie en montage zit er via Klusup een standaard termijn van 30 dagen. Bij bijzondere omstandigheden kan hiervan worden afgeweken. De exacte garantietermijn kun je beste bespreken met de vakman die bij jou de klus komt uitvoeren.
In welke situaties geldt er geen garantie?
De onderstaande situaties vallen altijd buiten de garantie:
Hoe vraag ik garantie aan?
Je kunt altijd via je account een garantieverzoek indienen. Jouw verzoek wordt dan direct naar de vakman verstuurd zodat hij je kan helpen. Omdat je de klusovereenkomst met hem hebt afgesloten, is hij ook de persoon die verantwoordelijk is om garantie te verlenen.
|
Corona update |
Kan ik nog een vakman boeken?
Natuurlijk! De vakmannen aangesloten bij Klusup werken volgens de RIVM richtlijnen, zodat jij nog steeds klussen in of om de woning kunt laten uitvoeren. De vakman zal alleen bij je klussen als hij zich 100% goed voelt.
Wat als de vakman ziek is of ziekteverschijnselen heeft?
De vakman zal dan altijd de afspraak met je verzetten. Wanneer een afspraak vlak voor aanvang wordt verzet kan dit in de praktijk vervelend voor je zijn. We hopen toch op je begrip hiervoor, want verdere verspreiding van het virus moet worden voorkomen. Je wilt namelijk ook niet bloot worden gesteld aan besmettingsgevaar van een zieke vakman die bij je gaat klussen. Veiligheid en gezondheid van jou en de vakman staan voorop.
Wat als jezelf ziek bent of ziekteverschijnselen hebt?
Allereerst beterschap gewenst! Als je ziek bent of ziekteverschijnselen hebt, vragen we je om de afspraak te verzetten. Je kunt mailen naar [email protected]. Wij zullen de vakman informeren en de afspraak voor je verzetten.
Moet ik thuis zijn tijdens de klus?
Het is zinvol om thuis te zijn als de vakman je klus komt uitvoeren. Zo kun je jouw kluswensen kenbaar maken en bekijken of de klussen naar wens zijn uitgevoerd. Als je zelf niet thuis kunt zijn, zorg er dan voor dat iemand namens jou aanwezig is. Wel adviseren we je om zoveel mogelijk in een andere ruimte te zijn dan waar de vakman is.
Waar moet ik op letten als de vakman aan het klussen is?
|